czwartek, 29 maja 2014

Kreator Krain: Koralowa Zatoka

Ponowne uszanowanko! Dziś w ramach promocji Kreatora Krain (premiera już w niedzielę!) prezentuję wam przykładową prowincję, stworzoną za pomocą mojego narzędzia. Podziękowania należą się również Skavenloftowi za dzisiejszy obrazek i Fenwyn, za obrazek do Kultu Smoka. Miłego czytania!

Koralowa Zatoka




Koralowa Zatoka jest jedną z prowincji Królestwa, która jest położona najdalej na południe i cechuje ją łagodny klimat, dzikie plaże, wielkie koralowce, oraz unikatowa na skalę Królestwa flora i fauna.  Stolicą prowincji jest portowe miasto Lon Ay, gdzie znajduje się pałac gubernatora. Jedyna droga lądowa do reszty Królestwa prowadzi przez wysokie góry i miejscowi zwą ją Popielnym Traktem, ze względu na aktywny wulkan górujący nad tym rejonem.

Rejony

Góry: (3 pkt.)
Wybrzeże: (3 pkt.)
Wybrzeże: (3 pkt.)

Historia


Zanim doszło do unifikacji, na terenie dzisiejszego Królestwa istniały małe niezależne państewka. Jednym z nich była ukryta za wielkimi górami kraina o nazwie Vehtia. W przeciwieństwie do pozostałych, Koralowa Zatoka nigdy oficjalnie nie została podbita przez żadne inne państwo. Spowodowane było to faktem, że Vehtię od reszty kontynentu odgradzało pasmo górskie i jedna droga lądowa była bardzo dobrze strzeżona. Droga morska z kolei była wielce niebezpieczna dla obcych statków i ich załogi, ze względu na rafy koralowe a do Królestwa dołączyła na mocy traktatu pokojowego. Syn przyszłego Króla ożenił się z Vehtiańską księżniczką, co było formą zapieczętowania umowy lennej, a Królestwo ogłosiło Vehtię swoją prowincją, przy okazji nadając jej przydomek Koralowej Zatoki. Rodzina królewska Vehtii zachowała władzę i status, przy okazji unikając rozlewu krwi podczas Wojen Unifikacyjnych. Królestwo zaś zyskało bogatą prowincję i dostęp do ich zasobów.
Obecnie Koralowa Zatoka zmaga się z kilkoma problemami, zaś nowy gubernator obiecał rozwiązać konflikty i zacisnąć współpracę z Królestwem, co nie spodobało się bardziej liberalnym obywatelom i arystokratom.

Punkty Orientacyjne

Wybrzeże:

  • Stolica prowincji (0 pkt.) – Lon Ay, dawna stolica Vehtii, obecnie najważniejsze portowe miasto w Koralowej Zatoce i dom gubernatora. Unikatowa architektura tego miasta i słynna Akademia Wojny sprawiły, że skrybowie uważają ten gród za jeden z Siedmiu Cudów Królestwa.
  • Kamieniołom (2 pkt.) - Ku zaskoczeniu przyjezdnych, mieszkańcy Zatoki wydobywają koralowiec, który jest wykorzystywany jako element budowy, jak i uzbrojenia.

Kłopot: Bandyci, zorganizowani (zesłane na prowincję za 2 pkt.) - splendor i egzotyka od lat przyciągają część półświatka Królestwa. W ostatnich latach liczba rozbójników na szlakach, jak i piratów żerujących na statkach handlowych wzrosła, powodując spadek przychodów całej prowincji.

Wybrzeże:

  • Zróżnicowana roślinność (2 pkt.) - W Koralowej Zatoce można spotkać wiele niespotykanych w Królestwie roślin. W tym rejonie poza paroma osadami i mniejszymi miasteczkami istnieje jednak prawdziwy rezerwat unikatowej roślinności, gdzie spotkać można takie unikaty jak wielkie Popielne Palmy, dzikie Żelazokrzewy, czy słodkie Koralowinice.
  • Zróżnicowana zwierzyna (2 pkt.) - Podobnie jak w przypadku zróżnicowanej roślinności, na tym terenie żyje wiele zwierząt niespotykanych w całym Królestwie. Przykładem mogą być słynne Bursztynowe Żółwie, łagodne dwunożne gady Szybkoskoczki, czy też smaczne papugi.

Kłopot: Bestia z Legend, Naziemna (zesłane na prowincję za 6 pkt.) - Obudzony po tysiącach lat letargu z nieznanych, ten dwunożny dinozaur-albinos zwany Białą Śmiercią znów kroczy po rejonie, odporny zarówno na większość konwencjonalnych broni, jak i magię, a mieszkańcy tego rejonu ciągle żyją w jego cieniu, modląc się lepsze jutro. Lub o poszukiwaczy przygód, którzy znajdą sposób na pokonanie bestii.

Góry:

  • Fortyfikacje obronne (1 pkt.) - Górujący nad Popielnym Traktem Ognisty Zamek i pomniejsze forty od stuleci czuwają nad bezpieczeństwem Koralowej Zatoki broniąc jej zarówno przed wrogimi armiami, jak i bandytami oraz wędrownymi potworami.
  • Ruiny, Olbrzymie (3 pkt.) - W zachodniej części rejonu istnieją ruiny ongiś wspaniałej Bursztynowej Twierdzy. Owa twierdza strzegła, tak jak Ognisty Zamek, nieistniejącego już Bursztynowego Szlaku, drugiej drogi prowadzącej do Królestwa. Jednakże trzęsienie ziemi, które wystąpiło tutaj około trzystu lat temu zasypało przejście oraz zakopało Bursztynową Twierdzę i jej skarby. Co jakiś czas odważne osobniki wybierają się tam w celu wyszukania jakiś skarbów, ale ze względu na jej położenie, niewielu wraca. Ci, którym się to uda, przynoszą piękne i drogocenne bursztynowe wyroby i opowiadają o skarbach, jakie nadal czekają dla awanturników.

Kłopot: Niebezpieczna Pogoda, silna (zesłana na prowincję za 2 pkt.) Nad rejonem dominują Wrota Piekieł, dwa bliźniacze wulkany, które po przebudzeniu od ostatnich dwóch stuleci regularnie wybuchają i tryskają gorącą lawą, która zagraża okolicznym wioskom. Dodatkowo, W tym rejonie raz na kilkaset lat zdarzają się silne trzęsienia ziemi, z czego ostatnie nastąpiło jakieś trzysta lat temu.

Duma Prowincji

Rzeźbiarze koralu. Już za czasów Vehtii budowniczy tej prowincji byli słynni ze swoich umiejętności wykorzystania koralu jako materiału do budowy, tworzenia uzbrojenia i przedmiotów codziennego użytku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz